ייפוי כוח מתמשך

הליך ייפוי כח מתמשך

לכל אדם קיימת הזכות לחיות את חייו כפי שהוא בוחר. ייפוי כח מתמשך, הוא כלי משפטי שנועד לאפשר לנו לממש זכות זו, כאשר אין באפשרותנו להביע את רצוננו בעניין. זאת, עקב מגבלה פיזית או נפשית, השוללת מאיתנו את הכשרות המשפטית, באופן זמני או קבוע.

לקבוע היום מי ידאג לנו מחר

ייפוי כח מתמשך מאפשר לכל אדם, מגיל 18 ומעלה, אשר הנו כשיר משפטית, לכתוב באמצעות עורך דין, מסמך שבו הוא מייפה את כוחו של אדם אחר לטפל בענייניו כאשר הוא לא יוכל לעשות כן. באופן הזה, אנו קובעים למעשה היום, בעודנו צלולים, מי ידאג לנו מחר, אם חלילה נאבד את כשירותנו המשפטית. כלי זה הוא חדש יחסית ועד לאחרונה, האפשרות היחידה לעניין זה הייתה מינוי אפוטרופוס. אולם מינוי זה מתבצע על ידי בית המשפט וזאת לאחר שאנו מאבדים כבר את יכולתנו לנהל את ענייננו. ומכאן, שהשפעתנו על מי  ידאג לנו קטנה מאוד, אם קיימת בכלל. לעומת זאת, בעת עריכת ייפוי כח מתמשך, כל שיקול הדעת נותר בידינו, משאנו מסדירים נושא זה מראש ומחליטים בעצמנו מי יטפל בנו ובאיזה עניינים יהיה הוא מוסמך לטפל.

את מי ניתן למנות למיופה כח?

למעט מגבלות מסוימות שקבע החוק, באפשרותנו למנות את מי שנבחר כמיופה כח שלנו. נדגיש כי זוהי אחריות מאוד כבדה ולכן עלינו לבחור לתפקיד מישהו שהנו קרוב אלינו, מכיר אותנו היטב וכי אנו סומכים עליו שידאג לזכויותינו באופן האופטימאלי בבוא העת. כמו כן, יש לוודא כמובן כי אותו אדם רוצה להיות מיופה הכח שלנו וכי יש לו את הזמן והיכולת לבצע את התפקיד. במסגרת ייפוי כח מתמשך, אנו מחליטים מה יהיה היקף הסמכויות של מיופה הכח ובאפשרותנו גם למנות מספר מיופי כח ולחלק ביניהם את תחומי האחריות. כמו כן, החוק מאפשר לנו לכלול במסמך הנחיות מפורטות על אופן ביצוע הסמכויות שניתנו למיופה הכח.

האם צריך עורך דין?

בשל חשיבותו הרבה של ייפוי כח מתמשך, קיימת חובה לפנות לעורך דין משפחה לצורך עריכתו ויתרה מזאת, באופן ספציפי, לעורך דין אשר עבר הכשרה ייעודית לכך על ידי האפוטרופוס הכללי. נציין, כי כאשר מדובר על ייפוי כח רפואי בלבד ולא כזה המתייחס גם לענייני רכוש, הגורם המאשר את ייפוי הכח יכול להיות גם רופא, אח, פסיכולוג או עובד סוציאלי. עם זאת, בשל ההשלכות המשפטיות הנרחבות של ייפוי כח מתמשך, מומלץ לפנות לעורך דין בעניין זה. כך, נוכל לקבל הסבר נרחב על משמעויותיו של מסמך זה, על החלופות הקיימות, קרי, מינוי תומך החלטות ומינוי אפוטרופוס ועוד מידע חשוב וחיוני.

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

לקביעת פגישת ייעוץ

תשאיר פרטים כאן כדי לשמור על הזכויות שלך

נגישות
×

לשירותך

ספר לנו במה נוכל לסייע לך?

× מענה מיידי