כתובה וגירושין

ברגע המאושר, רגע לפני שהבעל שובר את הכוס הוא מגיש לבחירת לבו את הכתובה בה בעצם הוא מחויב לדאוג לכל צרכיה במהלך חייהם המשותפים כזוג נשוי ובנוסף סכום אותו יהיה עליו לשלם במידה וחלילה הוא ירצה להתגרש ממנה. רבים אינם מודעים לכך שהכתובה הינה מסמך משפטי לכל דבר ועניין ואינם מייחסים לה את החשיבות הנכונה. כתובה היא הרבה מעבר לקלף הבא לסמל דבר טקסי, היא חוזה לכל דבר אותו על הבעל לכבד אם וכאשר המצב יתדרדר עד לכדי גירושין ועם החוזה הזה הוא יגיע לבית הדין לענייני משפחה ולבית הדין הרבני.

סוף מעשה במחשבה תחילה
אומרים שהאהבה מסנוורת. עדות לכך אנו רואים בכל פעם מחדש כאשר הבעלים לעתיד חותמים על סכומים בלתי הגיוניים כאשר הם חותמים על המסמך החשוב כאות לאהבתם הגדולה. לחתום זה קל אבל להתחרט על הפזיזות כך מסתבר – הרבה פחות. במידה והיה והזוג בוחר להתגרש כל עוד הבעל לא יוכיח עילה מוצדקת לשלילה וביטול הכתובה מן האישה עליו יהיה לשלם את מלוא הסכום עליו התחייב במעמד החתימה. לצורך הדוגמא, בגידה של אישה בבעלה תהיה עילה מוצדקת לשלילת הכתובה כל עוד הבעל יוכל להוכיח את הבגידה בבית הדין הרבני.


ישנם מקרים רבים ורגישים בהם צריך בית הדין הרבני לקבוע האם טענות האישה מוצדקות ומקרים רבים בהם האישה מגישה תלונת שווא על מנת לממש את זכותה על הכתובה. דוגמה לכך היא מקרה שנדון בבית הדין הרבני של אישה שטענה כי בעלה נוהג בה באלימות, דבר שהסתבר בסופו של דבר כשקרי לאחר שנבחן העניין ובית הדין פסק לטובת הבעל. יחד עם זאת, במקרים רבים הבעל, מחוסר ידע וניסיון לא ידע להגן על עצמו וחויב לשלם מאות אלפי שקלים.

מוציאים את הצדק לאור
משרד עורכי הדין סגל שמחיוב ושות' חרט על דגלו את ערכי הצדק, האמינות והמקצועיות ללא פשרות ופועל יומם וליל על מנת לייצג נאמנה את לקוחותיו גם במקרים המסובכים ביותר. במידה וגם אתם זקוקים לייצוג בתחומי כתובה וגירושין אנחנו פה למענכם על מנת להוציא את הצדק לאור, להגן ולהשיג עבורכם את התוצאות הטובות ביותר. צרו עמנו קשר ונשמח לעמוד לרשותכם ולייעץ לכם בכל עניין, בכל עת.

לקביעת פגישת ייעוץ

אנא אשאר פרטים ונשמור על הזכויות שלך

נגישות
×

לשירותך

ספר לנו במה נוכל לסייע לך?

× מענה מיידי