הסכם שלום בית

הסכם שלום בית לחילופין גירושין

לא אחת, גם כאשר רעיון הגירושין עולה, בני הזוג עוד מתלבטים האם ישנו סיכוי לשיקום הקשר וזה אך טבעי. אולם לצד הרצון לתת הזדמנות נוספת לנישואין, קיים החשש כי הצד השני ינצל את השהות הזו לנקיטת הליכים על מנת לזכות ביתרון בגירושין. בדיוק לשם כך נוצרה האפשרות של הסכם שלום בית לחילופין גירושין, המאפשר לבני הזוג לתת צ'אנס כנה לשיקום הקשר, ללא חשש כי מדובר במניפולציה משפטית. הכיצד? קראו במאמר שלפניכם.

להישאר או להיפרד

ההחלטה להתגרש ולפרק את התא המשפחתי לעולם אינה קלה, בפרט אם לבני הזוג יש ילדים יחד. לתוך המורכבות הרגשית וההתלבטויות במישור זה, נכנסת גם המורכבות המשפטית, לאור ההשלכות כבדות המשקל של הליך הגירושין על חייהם של הצדדים. במקרים רבים, אלו גורמים לבני הזוג להימנע מלתת הזדמנות נוספת לנישואין, מתוך פחד כי הצד השני ינצל את השהות הזו להקדים אותם ולפתוח בהליכים משפטיים. אם כן מה עושים? נשארים או נפרדים? ובכן, ישנו פתרון ביניים ושמו הסכם שלום בית לחילופין גירושין. הסכם זה מתחלק לשניים חלקים: בחלק הראשון בני הזוג מתווים את הצעדים שעליהם לעשות כדי לבחון אפשרות לפיוס ומתחייבים להקפאת המצב הקיים. החלק השני הנו הסכם גירושין אשר יתייחס לכלל הסוגיות העומדות על הפרק היה ובני הזוג יתגרשו. להסכם זה תהיה נפקות אם בני הזוג יחליטו בסופו של יום כי ברצונם להיפרד. לשם עריכת הסכם שלום בית לחילופין גירושין יש לפנות לעורך דין המתמחה בדיני משפחה, אשר יעניק לבני הזוג ייעוץ משפטי וילווה אותם לאורך הדרך, תהיה החלטתם אשר תהיה.

חלק א': הסכם שלום בית

כאמור, חלקו הראשון של ההסכם נועד כדי לאפשר לבני הזוג לתת צ'אנס נוסף לקשר הנישואין. לצורך כך, בני הזוג יגדירו מהן הפעולות שיעשו בתקופה זו על מנת לבחון האם באמת יש סיכוי לשיקום הזוגיות. כך למשל, יכול ויופיע בהסכם סעיף שבו מתחייבים הצדדים לפנות לטיפול זוגי וניתן אף לקבוע בהסכם כי הם מחויבים למספר מינימאלי של פגישות. דוגמא נוספת יכולה להיות קביעת זמן איכות לשיחות ובילוי משותף. ככל שישנן מחלוקות בין בני הזוג הנוגעות לגידול הילדים, יגדיר ההסכם כיצד יפעלו בעניין זה במשך תקופת ניסיון הפיוס. ההסכם יכול להתייחס לחלוקת המטלות בבית, לאופן ההתנהלות הכלכלית וכל נושא אחר אשר תרם למשבר בין בני הזוג ודורש פתרון כדי לבחון את טיבו של הקשר. כמו כן, נדגיש כי במסגרת ההסכם, מוקפא המצב המשפטי והכלכלי הקיים, כך שבני הזוג מנועים מלבצע פעולות חד צדדיות (למשל בחשבון המשותף, או בעניין משמורת הילדים) ויכולים לתת צ'אנס אמיתי לקשר ללא כל חשש

חלק ב': הסכם גירושין

על מנת לנטרל את החשש מפני טקטיות משפטיות מצד מי מבני הזוג, החלק השני של ההסכם הוא הסכם גירושין. במסגרתו, בני הזוג מגבשים מראש הסכמות בענייני הגירושין (חלוקת רכוש, משמורת ומזונות) כך שהיה ובסופו של יום יקבלו החלטה להיפרד, הם לא ייקלעו למאבק משפטי בערכאות. תחת זאת, יהיה בידם הסכם גירושין מוכן, מקיף והוגן, אשר שני הצדדים שבעי רצון ממנו. במקביל לסידור הגט, ההסכם יוגש לאישורו של בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני, יקבל תוקף של פסק דין ובני הזוג יפנו כל אחד לדרכו. היתרון בעריכת הסכם גירושין בשילוב עם הסכם שלום בית הוא כי בשעה זו בני הזוג רוצים להמשיך לחיות יחד. מטבע הדברים, במצב זה, הם אינם חושבים רק על האינטרס האישי שלהם, אלא גם על טובתו של הצד השני כך, קל יותר באופן משמעותי להגיע להסכמות הוגנות בנושאים השונים. לעומת זאת, כאשר עריכת הסכם גירושין נעשית רק לאחר שנוצר קרע בין הצדדים והם רוצים להתגרש, אז בני הזוג בדרך כלל כעוסים וטעונים מאוד כך שגיבוש הסכמות הופך למשימה מורכבת בהרבה.

 פנייה לייצוג משפטי

זוגות רבים מצויים במשבר בקשר הנישואין שלהם ואז שאלת הגירושין עולה. מרגע זה, ההתלבטות האם לתת הזדמנות נוספת לקשר, מלווה בחשש כי הצד השני ינצל זאת כדי לקבל יתרון בהליך הגירושין. לאור השלכותיו של הליך הגירושין חשש זה הוא מוצדק ומובן מאוד. כפי שהסברנו במאמר זה, הסכם שלום בית לחילופין גירושין הוא הפתרון האידיאלי למצבים אלו משהוא מאפשר לבני הזוג לבחון בראש שקט, האם ניתן לשקם את הקשר ביניהם ואם לא, הרי שיש בידם מבעוד מועד הסכם גירושין מוכן, המסדיר את כלל הסוגיות המשפטיות לשביעות רצון שני הצדדים. מתלבטים אם זהו הפתרון בשבילכם? פנו לייצוג משפטי על מנת לקבל את כל המידע שעליכם לדעת על כלי זה. אם הגעתם למסקנה שזוהי הצעד הנכון, עורך הדין ינסח עבורכם הסכם שלום בית לחילופין גירושין מקצועי ומקיף אשר ייתן לכם מענה מלא, בין אם תבחרו בסופו של יום להישאר יחד ובין אם תחליטו להיפרד.

לקביעת פגישת ייעוץ

אנא אשאר פרטים ונשמור על הזכויות שלך

נגישות
×

לשירותך

ספר לנו במה נוכל לסייע לך?

× מענה מיידי