כשהפגיעה עולה מדרגה, על הגשת תלונה כוזבת בתחום המשפחה

בשנים האחרונות נראה, כי נושא הגשת תלונות כוזבות, או "תלונות שווא" הפך, על פניו, לכלי משחק בהליכי גירושין והליכים שונים במשפחה. צריך ויש איך לשים לזה סוף

 

הגשת תלונה כוזבת היא מסירת עדות או ידיעה כוזבת ולמרבה הצער נראה, כי בשנים האחרונות חלה עליה דרמטית במקרים בהם מוגשות תלונות כוזבות במשטרה כנגד בן או בת זוג במסגרת הליכי גירושין, או מועבר לגביהם מידע שקרי. חשוב שתדעו כי ישנן דרכים לטפל בתופעה של הגשת תלונות כוזבות ולשים להן סוף. גם בתי המשפט סבורים כך ופסיקותיהם בהתאם.

 

התמונה הגדולה יותר בנושא הגשת תלונה כוזבת

לא פעם, מתברר כי הגשת תלונה כוזבת היא רק חלק ממסע סבוך וקשה יותר של ניכור הורי אשר בא לידי ביטוי באופנים רבים ושונים ולעתים נדמה להורה המנכר כי "כל הדרכים כשרות", אך בפועל אין זה כך כלל. סקרנו עבורכם את כל מה שחשוב שתדעו על הגשת תלונה כוזבת בתחום דיני המשפחה בכלל והליכי גירושין בפרט.

 

הגשת תלונה כוזבת כחלק מניכור הורי

לעתים, הגשת  תלונות כוזבות בתחום דיני המשפחה בכלל ובמהלך תהליכי גירושין בפרט, יכול להצביע על תופעה קשה של ניכור הורי. שכן, בדרך זו יוצר לעצמו ההורה המנכר צידוק לכאורה להתייחסותו ביחס להורה המנוכר. את "צידוק" זה לא פעם מציגים ההורים בפני הילדים כדי לחזק את הריחוק עליו שוקדים. מדובר בתופעה קשה ומורכבת וישנה חשיבות רבה, גם בתחום של הגשת תלונה כוזבת לקבל ייעוץ מעו"ד מקצועי בעל ניסיון גם בתחום הניכור ההורי, שכן מדובר בתופעה בעלת השלכות משמעותיות על ההסדרים הקיימים השונים.

 

התייחסות החוק למסירת מידע כוזב

מסירת מידע כוזב מקבל את התייחסותם של שני חוקים ושתי זוויות שונות:

  • ההיבט הנזיקי: סעיף 56 לפקודת הנזיקין [נוסח חדש] מגדיר תרמית כ"הֶצֵג כוזב של עובדה, בידיעה שהיא כוזבת…" ובהמשך מציין הסעיף כי ניתן להגיש תביעה אם היתה כוונה להטעות וכי התובע פעל בהתאם ונגרם לו נזק ממון.
  • ההיבט הפלילי: לפי סעיף 243 לחוק העונשין, תשל"ז-1977, מי שמסר לשוטר ידיעה כוזבת, צפוי למאסר של 3 שנים ואף יותר, בנסיבות חמורות.

תלונות שווא בגירושין

פעולות אפשרויות בהתייחס לחוק

בהינתן כי ישנם שני אפיקים המתייחסים לאותה פעולה, או להשלכותיה, ניתן להסיק כי בפני מי שהוגשו נגדו תלונו שווא ישנם שני אפיקים בהם יוכל לפעול, בהתאם:

  • מבחינה נזיקית: ניתן להגיש תביעה לפי פקודת הנזיקין בנוגע להשלכות התרמית.
  • מבחינה פלילית: ניתן להגיש תלונה במשטרה כנגד מי שמגיש תלונו כוזבות.

ובשורה התחתונה: ממקורות החקיקה ניתן בקלות להבין את אפשרויות הפעולה הראשוניות בהן ניתן לנקוט כנגד מי שמגיש תלונות כוזבות. חשוב לדעת כי ישנן דרכי פעולה נוספות.

 

הגשת תלונה כוזבת בתחום המשפחה – לטפל בתופעה מזווית אחרת

עו"ד משפחה מקצועי מקצועי אשר מיומן בטיפול בנושא של הגשת תלונה כוזבת בתחום המשפחה בכלל והליכי גירושין בפרט, יודע כי מעבר להגשת התלונות הכוזבות לרוב מתלווה גם הפצה של המידע ולכן חשוב לדעת שישנן דרכים שונות לטפל בנושא, כמו למשל הגשת תביעה אזרחית או תלונה פלילית בנוגע ללשון הרע. עו"ד בעל ניסיון מקצועי בתחום זה יוכל לספק עבורכם מענה יצירתי ומקצועי כדי לתקוף את הבעיה ולפצות אתכם על הנזקים שנגרמים לכם מהיבטים שונים ומגוונים.

 

להפסיק את התופעה כאן ועכשיו

אם אתם חווים מצב בלתי נסבל של הגשת תלונות כוזבות כנגדכם, חשוב שלא תשתהו בזמן התגובה לעניין, בעיקר כדי לא לאפשר למי שהגיש את התלונה להמשיך עם דרכו. אנחנו מזמינים אתכם אלינו לסגל שמחיוב ושות', לפגישת ייעוץ בה נוכל לספק עבורכם כלים מעשיים וכמובן להציג בפניכם את האפשרויות השונות הפתוחות בפניכם. אין סיבה שתעמדו במכבשים המופעלים עליכם כתוצאה מתלונות שווא ואנחנו כאן כדי שתצאו מהמצב בהקדם ותפוצו בהתאם.

 

צרו איתנו קשר עוד היום כדי שנוכל יחד לעבור את הדרך ולשים סוף למצב התלונות הכוזבות המוגשות נגדכם בהקדם האפשרי

בן גוריון 11, מגדל ויטה, בני ברק

לקביעת פגישת ייעוץ

נגישות
×

לשירותך

ספר לנו במה נוכל לסייע לך?

× מענה מיידי